Kayseri’de bir gün kendimi mutlu edeyim deyip birkaç takı bakmıştım. Bir parmağıma, bir koluma derken epey bir şeyi takıp çıkardım, dükkândan çıktım. 1-2 vitrine baktım, kış günü kat kat giyinmiştim, baktım ki kolumdan bir bileklik sarkıyor, çıkarıp vermemişim. Koşarak geri döndüm, ben özürlenmeye çalışırken, 60 yaşındaki beni hiç tanımayan mağaza sahibi gülüyordu “geri geleceğinizden ya da parasını göndereceğinizden öyle emindim, takının kolunuzda kaldığını ben fark ettiğim halde, siz utanmayın diye sesimi çıkarmadım!”

Bazı insanların, empati yetenekleri ve dolayısıyla sosyal zekaları öyle yüksek ki! İletişimde ki en eski dil olan “beden dili” okuyucuları onlar! iletişimde önce beden dili, sonra ses tonu, en son sözcüklerin anlam bulduğunu biliyor muydunuz?

Şimdi böyle bir adamın babanız olduğunu düşünün. Sizin aylardır tanımaya çalıştığınız eş adayınızı, bir bakışla (3 saniyede) ve bir sözcükle özetler ama siz duymaya niyetliyseniz!.

Psikiyatri Uzmanı Dr. Zeynep Pınar

Moral Psikiyatri Kliniği